Seben 2001

Hava muhalefeti nedeniyle üç haftalık yaşanan motosiklet ayrılığından sonra nihayet iyi bir haftasonu yakalamıştık ve bunu kaçırmak istemedik. Sürekli beraber seyahat ettiğimiz arkadaşım Zeki ile içerisinde doğa, uzun yol ve görülmeğe değer yerler olan bir plan yaptık ve rotamız belli oldu…Kdz. Ereğli-Akçakoca-Düzce-Abant-Mudurnu üzerinden Seben. Gezimiz biraz gecikmeli olarak öğle saatlerinde başladı. (Bende Suzuki Bandit 600, Zekide ise Honda VFR var).

HARİTA1aHARİTA1aHARİTA1a

Kdz. Ereğli-Akçakoca-Düzce arasını zeminin aşırı bozuk oluşundan motor üzerinde ata biner gibi zıplıyoruz. Nihayet Düzce’den sonra biraz zaman kazanabileceğimiz ve doğayı daha çok yaşama fırsatı bulacağımız yola kavuşuyoruz. Bolu dağı yokuşunu birçok motorcu dostum bilir, tek kelime ile harika bir yol. Abant sapağında ihtiyaç molasından sonra doğaya dalıyor ve motosiklet kullanmanın doruğuna çıkıyoruz. Rüzgar sesini daha az duymak için yol boyunca silikon kulaklık kullandığımdan seyahat daha keyifli oluyor. Denemeyenleriniz varsa tavsiye ediyorum.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Gölün etrafında ATV lerle konvoy halinde yaptığımız yarım turdan sonra selamlaşıyor ve mudurnu sapağında  meyve molası veriyoruz. ATV’ler gerçekten offroad için iyi bir 4 tekerlekli arazi aracı. İngiltere’de 1 saatliğine kiralama imkanı bulmuş ve çok tat almıştım. Abant Mudurnu arası yol dar olmasına rağmen çok iyiydi. Doğal güzelliği ise tarif etmek güç. Birçok doğa sporunu yapabileceğiniz yerler var; yamaç paraşütü, motokros, offroad, trakking v.s.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Mudurnu’ya gelip de tavuk yemeden geçmek olmazdı, bizde öyle yaptık ve şehir merkezinde teras katı olan hoş bir lokanta bulduk ve yerleştik. Tabi ki motorlarımızda göz önümüzde ama sürekli meraklı çocukları, dokunmayın, sıcaktır, çizilir, üzerinize düşer gibi sözlerle uyarmak zorunda kalıyoruz. Yol boyunca kaç para ve en son kaç yaptınız sorularıyla muhatap olmamız cabası. Bu sorulara en iyi cevabı Zeki veriyor;

-En son kaç bastın abi

-90… malum hız sınırı!!!

-Kaç para abi

-Bilmiyorum… ben motordan pek anlamam!!!

En ilginç olan motorun başına iki arkadaşın gelip sen yokmuşsun gibi yüksek sesle sohbete başlamaları…senin gaza gelip sohbete katılmanı beklerler.

Mudurnu’dan sonra Nallıhan yolu üzerinden devam ettik. Yol ve doğa mükemmeldi. Bir ara durup yolun kritiğini yaptık ve geri dönüp 3-5km’yi tekrar geçmeyi bile  düşündük çünkü bayağı hızlı geçmiştik doğadan bir iki manzarayı bile kaçırmak istemiyorduk. Yol üzerinde Seben ile ilgili hiçbir işaret göremediğimizden haritaya göre doğru yolda olduğumuza emin olmamıza rağmen birkaç kez durup sormayı tercih ettik. Nihayet Seben sapağını geçiyoruz. Yol biraz darlaşıyor ve zeminde kötüleşiyordu. Çok geçmedi arka tekerim kayıyor ve ayağımı yere koyarak toparlıyorum. Sonradan durduğumuzda Zeki virajda firenaj yaptığımı söylüyor ama ben hiç farkında değilim. Birkaç km sonra ikinci problemi zeki’nin topcase  ile yaşıyoruz. Çanta bağlantı demirinin bir kısmı kopuyor ve çanta arka granajın üzerine oturuyor. Zeki’nin eşi arkasına yaslandığı sırada fark ediyor hemen duruyoruz. Motora ve çantaya bir şey olmuyor ama yola o şekilde devam edemiyoruz. Bağlantı demirinin hiç tahmin etmediğimiz bir yerden kağıt gibi yırtılmış olması  bizi şaşırtıyor.  Çözüm kesinlikle kaynak. Ama önce çantayı Seben’e kadar taşımak gerekecek. Bu görev ben tek olduğumdan bana düşüyor. Durmuşken hem dinleniyor hem de çanta içindeki yiyecek gibi fazla ağırlıkları tüketiyoruz. Çantayı arkamdaki boş alana lastiklerle ve kask filesiyle sabitlemeye çalışıyoruz ama nafile. Yoldan  tek tük geçen araçlardan birini durdurup rica ediyor ve Seben sanayiine kadar taşıtıyoruz.

Bu problem bizim 2 saat kadar vaktimizi aldığından kaplıcalardan vazgeçip direkt kaya evlerinin bulunduğu üç köyden ana yola en yakın olan Solaklar köyüne giriyoruz. İşte Türkiyemin misafirperver, gönülleri ceplerinden trilyoner köylümüz bizi karşılıyor. Burada rehberlik hizmetleri  ve extra ikramlar bedava.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Motorumuzu ve malzemelerimizi (ne kadar değerli olduklarını hepimiz iyi biliyoruz) açıkta bırakıp kaya evlerine doğru yola çıkıyoruz. Dereye paralel bir patika yolda 15 dk.lık yürüyüşten sonra kaya evlerine ulaşıyoruz.

Gönüllü Rehber Amcamız çok susamış ama teneke kutuda pek konforlu değil….

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Yol boyunca tek tük te olsa peri bacaları görmek mümkün.

Her iki taraftan dik kayalık dağlar olan vadide bulunan kaya evlerinin kimler tarafından yapıldığı bilinmiyor ama firikliler tarafından bir müddet kullanılmış. Üst katlara çıkamıyoruz çünkü 1944 yılında yasana depremde merdivenler hasar görmüş. Ama gelmek isteyenler merak etmesinler dışardan çelik merdiven yaptırılıyor.

Geri dönüşümüzde köylülerin çay ikramına hayır diyemiyoruz. Ayrıca mayıs ayında yayla şenlikleri içinde söz alıyoruz.

Yola çıktığımızda hava iyice kararmıştı. Seben çıkışında motorum rezerv’e geçiyor. Bolu’ya olan mesafeyi düşününce yolda kalma ihtimaline karşı senaryolar üretmeye başlıyorum. Ala dağlardan boşta inerek benzin tasarrufu yapmaya çalışıyorum ama bu defada frenlere yüklendiğimden virajda bir kez daha kayma tehlikesi atlatıyorum. İlk benzinlikte depomu fulleyip dönüş rotasını belirliyoruz. Mengen-Devrek üzerinden Zonguldak. Hava iyice soğuduğundan Mengen sapağında içimize bir kat daha giyip yola devam ediyoruz. Son molamızı Mengen’de sıcak bir çorba içmek için veriyoruz . Yolculuğun en güzel tarafı da bu bence; mola verip bir şeyler atıştırarak kat edilen yolun ve doğanın kritiğini yapmak.  Ve yine yoldayız. 120 km/h hızın ürerinde soğuğu iyice hissediyoruz ama yol mükemmel nonstop Zonguldak. Saat 00:30, evdeyiz, kat edilen 500 km yol ve yaşanan mükemmel bir gün geride bırakıyoruz……