Çeşme Gran Fondo 2018

Gran Fondo, amatör bisikletçilerin katıldığı açık uzun yol bisiklet yarışıdır.

Adı “Gare di fondo” yani “mesafe yarışı” ifadesinden gelir. Genellikle katılımcıların yaş katagorilerine göre, aynı parkurda ama farklı mesafelerde organize edilir. Fondo yarışları mesafelerine göre “Gran Fondo”, “Mezzo Fondo” ve “Fondo” olarak adlandırılır. “GranFondo” en uzun mesafeli olan parkur için kullanılır.

2018 Yılın son Gran Fondo’su olan benim ise ilk Fondom olacak Çeşme yarışına kaydımı yaptırdım. Bisiklet dahil 2 aylık bir hazırlık sürem vardı sadece. Gran Fondo lar ve yarış hazırlıkları konusundaki tecrübesizliğimin bana yarışta 15dk kaybettireceğini yarış sırasında yaşayarak anlamış oldum.

Öncelikle Bisikletimden bahsetmek isterim. Aldığım Lapierre ye 1 hafta bile binmeden kadro boyu v.s gerekçesiyle aşağıdaki kullanılmış BH yi aldım.

Bir an önce kondisyonumu geri kazanabilmek için bisikletle çok ilgilenememiş ve aldığım hali ile üzerindeki lastiklerle ve bakım yaptırmadan apar topar yarışa katıldım. Mataram bile yoktu emzikli pet ile katıldım. Daha önce MTB yarışlarına katılmıştım ama bu yarış yol anlamındaki ilk yarışım olacaktı.

Çeşmeye 3 gün önce gidip ortama alışmaya ve bir gün öncesinde de 50km kısa ve düşük tempolu bir antrenmanla ertesi günkü yarışa hazırlandık.

Ildır Antrenmanı
Soldan Sağa
Ahmet Can, Ben, Uğur Duru, Enis Abimiz, Hasan Duman

Rota çok keyifli ve hafif antrenmana uygun bir rotaydı. Antrenmen sonrasında çeşme merkezde yarış torbamızı (numara-çip vs) aldık, yarış için kurulan standları dolaştık. İhtiyaçlarımızı karşıladık. İlk kez lastik şişirme tüpü aldım. Nasıl kullanacağımı da ayak üstü öğrendim ki bu benim en büyük hatam oldu. Tamam ya hallederiz basitmiş deyip aldık bir tane.

CO2 basınçlı hızlı lastik şişirme tüpü

Akşamında teknik toplantı programın olmazsa olmazlarından.

Teknik Toplantı

Akşam son hazırlıklar tamamlandı. Formaya numaralarımızı ve bisiklete de numaralı çiplerimizi taktık. Burun bantlarımızı, Feedpoint noktasında durmayı düşünmediğimizden yarış sırasında alacağımız besin Jellerimizi, hazırladık. veeee yarış sabahı iyi bir kahvaltı arkasında Uzun Parkur startı arkasından Kısa Parkur 47km için yerimizi aldık.

Acemilik ve heyecan olunca kendimi en önde buldum

Stresli Bekleyiş
Biraz Rahatlamış görünüyorum
İyice Gevşemişim……
Veee starta 10sn kala 850 kişi

Start sırasında Nötral Start aracı hareket etmeyince arkamızda kaldı. Yolu açıp aracın bizi geçmesini sağladık bunun içinde hep bir ağızdan yol ver diye bağırınca yukarıdaki kare çıktı ortaya.

Ve gerçek start sonrası yarış başladı…

Start ve sonrası çok iyiydi benim için. Çok kalabalık bir start ile çıkış sonrasında birbirimize değmeden kazasız bir şekilde ilk yokuşları yakaladım ve biraz fazla performansla kalabalık gruptan kopmayı başardım. İlk 10km de düz yolda dahi bir çok kaza gördüm. Yol bilgisayarım yoktu ama içinde bulunduğum gruptan ön peletonun 1-2 grup arkasında bir grupta olduğumu tahmin ediyordum. Bir ara 2 Yunanlı bisikletçi arkasında baya bir dinlenerek yüksek performansta yol almayı başardım ve işim bitince onlardan ayrıldım. Beslenme noktasına ulaştım ama durmadım, o noktada bir tane besin Jeli aldım. Beslenme sonrası teknik toplantıda bahsedilen tehlikeli inişi kazasız belasız indim. Ama bu kadar tehlikeli virajda motor eskortlu arkadaşların bisikletlerle birlikte inmesine anlam veremedim asıl tehlikeyi onlar yaratıyordu. Bisiklet gruplarını kollayıp önünde yada arkasında bir yerde bu bölümü geçmeleri gerekirdi.

Her şey yolunda giderken ve beslenme sonrası çok tatlı inişlere geldiğim sırada arka lastiğimden bir ses geldiğini farkettim. Arkamda hiçkimse yoktu ama yarış pisikolojisi o sesin başkasından gelmiş olaması ihtimaline inandırmaya çalışıyordum kendimi ama olmadı. ileride müsait bir virajda durdum ve 1 dk sürmedi arka lastiği söküp yedek iç lastiği takmam ama asıl kabus sonrasında başladı.

Bir gün önce aldığım ve nasıl kullanılacağını ayak üstü öğrendiğim Co2 tüpünü doğru takmama ve gazı açmama rağmen küçük bir detayı atladığımdan dolayı bir türlü gazı tüpten lastiğe veremiyordum, bir kaç kes gevşetip hava kaçırarak yeniden denedim olmadı. Toplayıcı araçla Finişe gitme fikri beynimi kemirdi, onlarca bisikletçi bir taraftan beni geçiyordu. 15dk harcadım o şekilde, her ne oldu ise ters bir hareket yaptım sanırım ne yaptığımı nasıl yaptığımı bile anlamadan lastik bir anda şişiverdi ve yarışa geri döndüm.

Tek artısı beni dinlendirmiş oldu ama çok zaman kaybetmiştim. Son 10km ye kadar sürekli birilerini geçmeye çalışmakla uğraştım. Son 10km birinin arkasında bir miktar dinlenip son 5km de çıktım ve tüm enerjimi bitirerek finişe ulaştım.

Bitiren Herkes alır

40-44 Master Man katagorisinde 39. olmuşum. 15dk kayıp beni bu sıralara kadar öteledi. Eğer o zamanı kaybetmeseydim 15. sıralarda olabilirmişim yaptığım ince hesaplar sonrasında bu da ilk yarışım için gayet iyi bir sonuç. Yarıştaki performansım beklediğimin üzerindeydi.

Sonraki Gran Fondo için hazırlıklara devam…….